top of page

יעוץ נגישות לשירותי הארחה

אתם עושים הכל כדי לתת את השירות המושלם לחופשה נפלאה. אבל מה קורה כשהאורחים לא יכולים להיכנס למקלחת? האם אתם יודעים כיצד לפנות ללקוחותיכם ולהגיש להם את הסיוע הנדרש להם? אנחנו מומחים בתחום ונשמח לייעץ לכם:

  • סקרי נגישות מבנים וסקרי נגישות השירות לזיהוי פערים למלונות "קיימים" 

  • יעוץ נגישות מלווה לפרויקטים חדשים משלב תכנון ראשוני ועד גמר

  • יעוץ לנגישות השירות כגון שילוט, מערכות שמע ופרסום

  • כתיבת נהלי חברה בנושא נגישות

  • הדרכות חווייתיות לעובדים נותני שירות

  • ליווי הליכי נגישות לרישוי עסקים

מאמר על היתרונות הכלכליים בהנגשת שירותי הארחה

חוויה וזיכרונות טובים הם עיקר מה שאנו מצפים לו כשאנו מתארחים בבית מלון או נופש. אנו מתכננים, משקיעים מכספנו ומפנים זמן בציפייה לחופשה. המלון הכי יפה, עם הבריכה הכי רומנטית יזכרו בכעס אם לא היתיה אפשרות גישה נגישה לאיזשהו מתקן, ואם הדרנו את אחד האורחים עקב מוגבלות כלשהי. עלינו להיות ערוכים, ולאפשר שהות ללא תקלות ומכשולים לאורחינו באשר הם.​

התאמות הנגישות יביאו לתוצאות הבאות בכל מקום הנותן שירותי לינה ונופש:

שיפור השירות לקהל לקוחות עם מוגבלויות ומשפחותיהם

קיימות התאמות הניתנות להתקנה או למיקום, לפני כניסת האורח לחדר - בכך אינכם נאלצים לשמור חדרים  אך ורק לאנשים עם מוגבלויות ותגדל מצבת החדרים האפשריים עבור אנשים עם מוגבלויות.

אנשים עם מוגבלויות מגיעים לרוב גם עם בני זוג, חברים או משפחה מורחבת - שירות הוגן ושווה לכל יתן לכולם תחושה טובה, ובכך הנכם מגדילים בהרבה את מאגר האורחים הפוטנציאלים.

שיפור הבטיחות

התאמות נגישות מאפשרת לאדם עם מוגבלות לחוות את אותן חוויות ככל האדם באופן בטוח. אמצעי הבטיחות, הנלקחים כחלק מההתאמות לנכים, משפרות את הבטיחות לכלל האוכלוסייה.

שיפור התדמית

עסק נגיש מציב אתכם בחוג העסקים התורמים לחברה.

עמידה בדרישות החוק: בקרוב תדרשו בשלבי רישוי שונים אך גם ללא הליך סטטוטורי כלשהו להציע שירות ומרחבים נגישים. הנגשה במועד תחסוך מכם הליכים סבוכים בעתיד בשלב שלא תמיד מתאים לכם ותחסוך מכם תביעות מלקוחות מאוכזבים. החוק יאפשר לאדם עם מוגבלות להגיש תביעה גם ללא הוכחת נזק.

 
המרכיבים הנדרשים להנגשה בבתי מלון


בתי מלון מתמודדים בין היתר עם הנגשת האלמנטים הבאים:

חניות ודרכי גישה נגישים

כניסה נגישה ללובי המלון

תנועה אנכית - מעליות, מדרגות וכבשים

חדר נגיש הכולל מרחבי תמרון ומקלחת נגישה

שירותים נגישים ובריכה נגישה הכולל מתקן ירידה למים, מלתחות נגישות ועוד

מערכות הגברה באולם האירועים

הדרכות ויידוע צוות העובדים מתן שירות נגיש

מידע נגיש כתוב, פרסומים ואתר אינטרנט נגיש

מערך הזמנות נגיש


הליכי הנגשה למבנה חדש (בתכנון)


שילוב צוות הנגישות בשלבי תכנון מוקדמים ככל האפשר כדי לייעל לכל צוות המתכננים את הליכי התכנון והרישוי.

מתן הנחיות ויעוץ לכל מתכנן – האדריכל, מתכנן הפיתוח, יועץ התנועה, יועץ המעליות, יועץ האקוסטיקה, יועץ החשמל והמערכות, יועץ שילוט ועוד.-

אישור נגישות המבנה בשלבים סטטוטוריים כגון שלב הבקשה להיתר וטופס 4.-

ליווי ומתן הנחיות למתכננים בשלבי תכנון מפורט לכל המרכיבים שאינם באים ליידי ביטוי בתכניות הבקשה להיתר.-

ליווי הביצוע עד לקבלת המבנה והשטחים הנלווים לו כולל מתן פתרונות חלופיים בזמן ביצוע.-

המשך ייעוץ הנגישות למרכיב השירות ע"י מתן פתרונות למכשור ייעודי וריהוט הנדרש במקום ובכך להשלים את הנגישות שבוצעה במרכיבי הבינוי.

סיוע למתכנן הפנים בבחירת גוונים וחומרי גמר מותאמים שיסיעו לאנשים עם מוגבלויות, כל זאת בגישת העיצוב האוניברסלי ( עיצוב לכל – שאינו מסמן את החלל כאזור מתאים לאנשים עם מוגבלויות אלא בה לאחד את החללים כך שכל האוכלוסייה תמצא את מקומה באותה חלל ותשתמש באותם מרכיבים.

ליווי מפעילי המקום למתן שירות נגיש כגון הכשרת צוות העובדים למתן שירות נגיש, התאמת אמצעי העברת המידע בפרסומים  באמצעי המדיה הנמצאים בשימוש במקום.-

מתן אישור נגישות השירות


למבנה קיים 


ביצוע סקר נגישות לקבלת מידע לגבי המרכיבים שיש להנגיש ועלותם, באופן שיהווה כלי עבודה יעיל לתכנון ומימון ההתאמות הנדרשות לצוות מקבלי ההחלטות.

ביצוע הליך הנגשה בו צוות הנגישות ילווה את הגורמים המבצעים ולפעמים המתכננים בכל שלב.

קבלת המבנה ומתן אישור לנגישות המבנה.

ביצוע הליך נגישות השירות הכולל התאמות במכשור, בשילוט, בהתאמת במתן מידע כתוב וממוחשב ובהכשרת צוות העובדים.

מתן אישור נגישות השירות

​​

חוקים ותקנות רלוונטיים


החקיקה הרלוונטית בנושא נגישות למקומות לינה הינה בעיקר שלושת התקנות הבאות:

תקנות התכנון והבניה – חלק ח'1.

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמות נגישות למקום ציבורי שאינו בניין).

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמות נגישות לשירות).


התקנות אלה, מרחיבות באופן ניכר את דרישות הנגישות לאנשים עם מוגבלויות פיזיות וחושיות שהיו מוכרות עד לא מזמן, הן במבנים חדשים, הן במבנים קיימים, והן במקומות פתוחים (גני אירועים ומתקני אטרקציות).
החידושים המשמעותיים יותר בתקנות נוגעים בדרישות נגישות השירות המצריכים היערכות בתחום המכשור, המידע המסופק לקהל, והכשרת אנשי השירות למתן שירות מתאים ושוויוני. כמו כן נוספו פרקים שלמים המגדירים את הצורך בנגישות מלתחות ,אולמות התקהלות, גישה לבמה, מקומות ישיבה מותאמים ועוד. גם במקומות שביצעו בעבר התאמות לאנשים עם מוגבלויות יצטרכו לעבור שדרוג בתחום הנגישות כדי לעמוד בדרישות התקנות ולבצע שינויים מבניים אך גם מנהלתיים וארגוניים כדי להתאים עצמם לנורמות המתקדמות שהציב המחוקק. בדיעבד הנ"ל יראה כמובן מאליו, אך כיום בשלב בו כל ארגון ועסק יידרשו לבצע שינויים והתאמות רבות שיתבטאו לבטח באמצעים כספיים לא מבוטלים, עדיף כי הפרויקט יבוצע באופן מאורגן ומחושב ככל הניתן כך שיתאפשר לבצע אותו בפרקי זמן מתאימים לתקציבים העומדים לרשותכם ושהמאמצים המושקעים יביאו לתוצאות המתאימות ויפתחו בפניכם קהל יעד נוסף שהיה במשך שנים רבות מורגל שלא להגיע למופעים.

חלק נוסף של התקנות והחוק מגדיר את אנשי המקצוע המורשים לבצע פעולות בתחום הנגישות:

מורשי נגישות מבנים תשתיות וסביבה, מורשי נגישות השירות.
אנשי מקצוע אלה יצטרכו להסתייע באנשי מקצוע נוספים הממוקדים בתחומים כגון ראיה ושמע.  

 

מידע זה אינו בא להחליף את המוגדר בחוקים ובתקנות אף מאפשר לכם להכיר את החובות המוגדרים בהם בהתאם לאופי הארגון והשירותים שאתם מספקים.

 

אנחנו כאן בשבילכם כדי לתת לכם את הייעוץ הטוב ביותר, ולדאוג שהעסק שלכם יעמוד בדרישות חוק הנגישות ללא עלויות מיותרות.

bottom of page